Destekleyici Ortodonti : Ortodontik tedavinin amaçlarından biri de, yapılacak diğer tedavileri desteklemek ve başarısını arttırmaktır. Destekleyici ortodonti protez, implant, dişeti tedavileri (periodontoloji), lamina uygulamaları gibi pek çok tedaviden önce yapılabilir.

Protetik amaçla yapılan ortodontik tedaviye örnek verecek olursak, çekilmiş olan azı dişlerinin yerine yapılacak olan köprü ve implant uygulamalarını verebiliriz. 1. büyükazı dişleri genelikle ilk çekilen dişlerden birisidir. Bu dişlerin çekiminden sonra hemen köprü ya da implant yapılmazsa dişler öne eğilerek boşluğun yarım kapanmasına sebep olurlar. Bu durumda yapılması gereken, tellerin takılması ve eğilmiş olan dişlerin eski eğimlerine ayarlanmasıdır. Benzer şekilde alt çenede diş çekimi yapıldığı zaman, üst azı dişleri uzayarak implant ya da köprü yapılmasını imkansız hale getirirler. Bu durumda da teller takılarak uzamış olan dişler eski konumlarına getirilip protezler yapılabilir.

Diş çekimi sonucunda azı ve küçükazı dişleri birbirlerine doğru eğilmişler. Bu durumda sağlıklı bir köprü ya da implant yapmak mümkün değildir. Köprü yapılması durumunda dişlere kanal tedavisi gerekmekte, implant durumunda ise hem uygun olmayan boyutta diş yapılması gerekmekte ve dişeti sorunları çıkmaktadır.

Ortodontik tedavi sonucunda dişlerin açıları düzeltilip sonraki tedavi için uygun açılar sağlanıyor.

Diş açıları düzeltildikten sonra çekim boşluğunu doldurmak için implant ya da köprü sağlıklı biçimde yapılabilir..

Ortodontik sorunlar, dişeti sağlığını da olumsuz yönde etkileyebilirler. Çapraşık dişlerin varlığında diş temizliği çok daha zorlaşır. Diş ve dişetlerinin düzensiz olması sebebiyle ne kadar önlem alınırsa alınsın dişeti sorunları çıkacaktır. Ortodontik sorunlar, önceden oluşmuş olan dişeti sorunlarının tedavisini de zorlaştırırlar. Ortodontik sorunların düzeltilmesi, dişeti sorunlarının ortaya çıkmaması açısından önleyici, oluşmuş olan sorunların tedavisi açısındın düzeltici tedaviler sınıfına girer. Dişeti hastalıkları uzun vadede dişi taşıyan alveol kemiğinin yıkılmasına ve seviyesinin diş kökü yönüne doğru çekilmesine sebep olurlar. Bunun sonucu olarak dişlerde yer değişiklikleri ve yamulmalar görülebilir. Buna sekonder malokluzyon (ikincil diş bozukluğu) denir. Sekonder malokluzyonların tedavi edilmesi, kemik kaybı sebebiyle hareket etmiş olan dişlerin yerlerine sabitlenmesine ve ömürlerinin uzamasına imkan verecektir. Dişeti hastalıkları genellikle ileri yaşlarda ortaya çıktığı için, destekleyici ortodontiden fayda gören hastalar genellikle orta yaş ve üzerindedir. Bu hastalarımızın daha kolay tedavi görmeleri için son yıllarda çok daha az görünen porselen braketler üretilmiştir.